Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

I SUBSONICA SUONERANNO A MILANO – Le forme del futuro

Short description:
The overall aim of this activity is to introduce students to a way of expressing future plans in Italian and explore this grammatical structure and use in itself, as well as in comparison to other romance languages (French and Spanish).
Themes:

Descriptors:

A
A 02.04
A 03.02
A 07.05
K
K 04.01.01
K 06
K 06.03
K 06.04
S
S 01.01.01
S 01.01.04
S 03.01.01
S 03.08
S 07.04
S 07.05

Description
The overall aim of this activity is to introduce students to a way of expressing future plans in Italian and explore this grammatical structure in itself, as well as in comparison to other romance languages (French and Spanish).

The students are supposed to read an email and answer questions about it. Apart from practicing their reading comprehension, this activity is used to introduce the future tense.

The students are then asked to fill in a table with instances of verbs in future forms found in the email and discuss the ways these constructions are formed. In the end, the students are supposed to compare the future forms in Italian, French and Spanish and note possible similarities and differences between the formation and use of the future tense.

N.B. There are equivalent activities available in French, Italian and Spanish.

Duration:1x30

Source:

Rückl et al. (2012) Scopriamo l’italiano. Italienisch interlingual, Lehr- und Arbeitsbuch mit interaktiver CD-ROM. Wien: Verlag Hölder-Pichler-Tempsky, p. 116-117
Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17982

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.