Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

Dessins réflexifs

Short description:
This webquest entitled (Tales of the World) aims at studying the tales of four countries (China, Morocco, Senegal and India) in order to create a presentation containing information on each country, its music, images and a glossary about the story chosen by each pupil.
Level of instruction:
Secondary 2 and beyond
Themes:

Descriptors:

A
A 16.01
A 16.01.01
A 16.02
A 16.02.01
A 16.02.02
A 17.01
A 17.02
A 17.04
A 19
A 19.01
A 19.02
K
K 07
K 07.01.01
K 07.01.04
K 07.06
S
S 04.03

Description
This webquest entitled (Tales of the World) aims at studying the tales of four countries (China, Morocco, Senegal and India) in order to create a presentation containing information on each country, its music, images and a glossary about the story chosen by each pupil.
The objectives are: to develop a power point presentation containing information about a common theme in English (a tale); to contribute to the development of pupils' curiosity about other cultures and languages using supports and studying subjects which can arise their interest; to make them work in an autonomous way with the guidance of the teacher.
The activity should foster: active participation and collaboration among pupils and between them and the teacher; interest, attention and respect of other’s interventions; understanding of written information (work material, information, stories, ...); ability to answer questions about a text and production of short texts using Information and Communication Technologies in Education.

Approach: 1- Intercultural / 2- Awakening to languages

Type of material: xxxxxx

Source:
Adapted from 2 other activities:

- CRTF. 2009. Le dessin réflexif. Elément d’une herméneutique du sujet plurilingue. Molinié, M. (dir.). Cergy : Encrages-Belles Lettres.

- Molinié, M. 2005. Retracer son apprentissage : pour quoi faire ? A.I.L.E. n°23.
http://aile.revues.org/1712



Document (French)
Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17933

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.