Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

Devine qui vient dîner ce soir

Short description:
The overall aim of this role play is to get students to "analyze the messages handed down by family about people of different social and cultural background" so that they are "aware of the role of family in the transmission social values ".
Level of instruction:
Secondary 2 and beyond
Themes:

Descriptors:

A
A 08.05.01
A 08.06.01
A 11.03.01
K
K 10.02.01
K 10.04.01
K 10.04.03
K 11.01.01
K 11.01.02
S
S 01.07.02
S 04.01.01
S 06.01.02

Description
The overall aim of this role play is to get students to "analyze the messages handed down by family about people of different social and cultural background" so that they are "aware of the role of family in the transmission social values ".
To make this activity the teacher will need a minimum of 8 students because four of them must play a role while the other four must observe in detail one specific actor.
The actors are members of a family whose young daughter wants to live with her boyfriend who is of another race / culture. The family does not like this idea. Each actor gives his arguments.
After the role play, players must explain their feelings and observers should read the arguments used by the actors. Then, there is a discussion about the role play including the whole group.
"You can adapt this activity to the cultural and social reality of participants" and "if you think the roles are too restrictive, or they have nothing to do with reality, you can create your own role cards defining four family behaviours typically found in your culture."

Approach: Intercultural

Type of material: xxxxxx

Source:
Direction de la Jeunesse et du Sport, Conseil de l’Europe. Activity from the Kit pédagogique Tous différentS-tous égaux (2nd edition).
http://www.eycb.coe.int/edupack/fr_35.html



Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17923

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.