Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze
   zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.
You have selected the following search criteria:

Theme: social discrimination

Found: 3 teaching materials matching your criteria
  Search for teaching materials

Here you can enter criteria to find the publications you are looking for
Select the teaching material's descriptors
Select one of the top-level descriptors
Select one of the descriptors from the second level
Select one of the descriptors from the third level


Select the teaching material's approach


Select the teaching material's language


Select the teaching material's theme


Select the levels


Cine Forum

Publication year: 2011

Pupils carry out a critical analysis of prejudice and social discrimination after having watched the film “Jungle Fever” (Spike Lee – 1991).

Languages: French

Average rating 0 based on 0 votes (0 ratings, 0 comments)

View details


Forcer le cercle

Publication year: 2011

The overall aim of this activity is to make students think about the membership or rejection in a social group. It seeks to ensure that students can put themselves in the shoes of both an integrated member of a large cultural group and an isolated person or a minority group.

Languages: French

Average rating 0 based on 0 votes (0 ratings, 0 comments)

View details


Førstehåndsindtryk

Publication year: 2011

The objective of the activity “Førstehåndsindtryk” (“First impression”) is to develop a consciousness about conceptions and the misconceptions in cultural contacts.

Languages: Danish

Average rating 0 based on 0 votes (0 ratings, 0 comments)

View details


Provide Feedback

 

Enter your name

 

Enter your email address

 

Enter your opinion, comments etc. to this publication



Rate this teaching material (5=best)

 

 Submit Feedback  abbrechen

Recommend this resource

 

Enter your name

 

Enter your email address

 

Enter the recipient's name

 

Enter the recipient's email address

 

Enter your comments and message



 Submit recommendation  abbrechen

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien
Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.