Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

Les règles du jeu

Short description:
This activity aims to ensure that students are familiar with experiences such as the status of oppressed and oppressors, so they can understand better the situation of those who are oppressed by someone else or who make part of a minority.
Level of instruction:
Secondary 2 and beyond
Themes:

Descriptors:

A
A 07.03.03
A 08.06.03
A 11.03.01
A 13.02.01
K
K 08.04.03
K 10.02.02
K 11.03.01
S
S 01.01.02
S 03.10.02
S 07.03.01

Description
This activity aims to ensure that students are familiar with experiences such as the status of oppressed and oppressors, so they can understand better the situation of those who are oppressed by someone else or who make part of a minority.
The teacher distributes labels in 2 different colours, e.g. yellow and green. Then the teacher explains a series of rules that will be applied in different ways depending on the colour of the label (between 6 and 8 rules). They give privileges to those who hold yellow label (for example) and bans to those who hold the green ones. This activity could be coupled with a leisure activity to make students experience their new condition in a real context.
Finally the teacher asks the students to explain their feelings as a “yellow” or “green” participant. The whole group will make an assessment of the experience and discuss about the conditions of minority cultural groups.
This activity offers alternatives and suggestions for follow-up. There is also an English version for this activity: http://www.eycb.coe.int/edupack/55.html.

Approach: Intercultural

Type of material: xxxxxx

Source:
Direction de la Jeunesse et du Sport, Conseil de l’Europe. Activity from the Kit pédagogique Tous différentS-tous égaux (2nd edition).
http://www.eycb.coe.int/edupack/fr_59.html



Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17924

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.