Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

Japanese Calligraphy

Short description:
The main purpose of this activity is to introduce the students’ to the concept of Japanese Calligraphy and to enhance their curiosity to explore unfamiliar writing systems.
Level of instruction:
Primary 2
Themes:

Descriptors:

A
A 02.02.01.01
A 04.03.02
A 06.01
K
K 05.01
K 05.03
K 06.01
K 06.05.01
K 06.09.01
S
S 02.02
S 02.05.02
S 07.02.02

Description
The main purpose of this activity is to increase and consolidate the students’ awareness for foreign languages, to enhance their phonological knowledge, as well as their curiosity to explore other languages and unfamiliar writing systems.

The activity comprises four parts with one worksheet each.
1. The first part introduces the concept of Japanese Calligraphy. The students are asked to pronounce words in different languages (Spanish, Portuguese, French, German, English and Italian) written in Japanese and Latin letters.

2. The students learn about the history of the syllabic alphabet by exploring the Japanese Katakana table.

3. The next section deals with the history of the Katakana table. The students receive a short text about the topic and are then asked to answer some questions.

4. Finally, the task is to create one's own Katakana drawing. Afterwards, the participants are asked whether they know any other language where calligraphy is used.

Duration: 3x60

Card compiled by: Lavinia Knop, Elisa Tonello, Petra Daryai-Hansen
Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17973

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.