Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

All’italiana

Short description:
The main purpose of this activity is to know the value of gesture in non verbal communication and that especially in some cultures.
Level of instruction:
Primary 1
Themes:

Descriptors:

A
A 01.01.01
A 02.02.01.01
A 02.05
A 04.02.02
A 04.05
A 07.02
K
K 03.01.02
K 03.04.01
K 06.10.01
K 10.03
S
S 02.10
S 03.09.02.02
S 03.10.04
S 07.01
S 07.02

Description
The main purpose of this activity is to know the value of gesture in non verbal communication and that especially in some cultures.
The teacher makes copies of worksheet 6.3.1 and announces that during the lesson the students are not allowed to use words but only gestures. The teacher starts his usual activities with the class but tries to use a lot of gestures and little words. The students are invited to use gestures if they need something (a pen, a gum...) or want to ask for something. The students are asked to think about the gestures they use and they know.
The teacher tells that the Italians use a lot of gestures to express themselves. He shows them the worksheet 6.3.1 and asks the students to guess the meaning of the different gestures. He asks the students to reproduce the gestures in an adequate situation, proposed by the teacher.

Approach: Intercultural

Type of material: Iconic documents

Source:
Jonckheere, S., De Doncker, H., De Smedt, H. (2009). Talen op een Kier: Talensensibilisering voor het basisonderwijs. Mechelen: Plantyn.


Document (Dutch)
Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17926

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.