Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

Quand un égale deux : les deux présents

Short description:
Learners discover the value of the present in English while
In preparation for the first session, the pupils prepare a set of sentences at home...
Level of instruction:
Primary 2 Secondary 1
Themes:

Descriptors:

A
A 01.01.03
A 07.04
A 07.05
A 09.01
A 09.02.01
A 12.02.01
A 18.02
K
K 01.02.03
K 06.01
K 06.04
K 06.06
S
S 01.01.02
S 01.01.04
S 01.04
S 01.05.01
S 02.04
S 03.01.01
S 03.07.01
S 07.05

Description
Learners discover the value of the present in English while in preparation for the first session, the pupils prepare a set of sentences at home : these sentences include verbs in the Present Tense, then in class they sort and categorise these verbs in such a way as to recognise the value associated to the Present Tense in this language. Then, they discover the functioning of the Present Tense in English : ………………

Finally, in order to identify the value of the Present Tense in context, the teacher mimes and names an action which characterises a job and the student evaluates the validity of the statement by raising a yellow or green card. A subsequent activity to be done individually aims to get students to identify the contradictions expressed in the two forms of the Present and also works on negation). In a final intensive oral exercise which is done in pairs students produce the statements with the different forms : in this game the partner must guess the name of the animal from the two sentences given.

Approach: Integrated didactics

Type of material: xxxxxx

Source:
Line Audin (coord.). (2005). Enseigner l'anglais de l'école au collège. Comment aborder les principaux obstacles à l'apprentissage Paris : Hatier, Institut national de recherche pédagogique.
Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17795

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.