Ein Referenzrahmen für plurale Ansätze   
     zu Sprachen und Kulturen

Unterrichtsmaterialien

Diese Datenbank bietet Lehrenden Zugang zu Unterrichtsmaterialien im Bereich plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen. Mit Hilfe dieser Unterlagen können sie die Lernenden im Erwerb von deklarativem Wissen, persönlichkeitsbezogenen Kompetenzen und Fertigkeiten und prozeduralem Wissen, wie sie in der Deskriptorenliste beschrieben werden, unterstützen. Diese online verfügbaren Materialien können nach verschiedenen Kriterien ausgewählt werden, nämlich nach den geplanten Lernzielen (wie in den REPA-Deskriptoren beschrieben), den Unterrichtsstufen, den thematischen Bereichen, der Art des pluralen Ansatzes und der Unterrichtssprache.

Moi aussi!

Short description:
The overall goal of this activity is to make the students know their classmates and to show that we are all different but equal at the same time.
Themes:

Descriptors:

A
A 07.03.04
A 07.03.05
A 09.02.02
A 16.02.03
K
K 09.02.02
K 11.03.01
K 13.02.03.01
S
S 01.01.01
S 01.01.03
S 03.10.02

Description
The overall goal of this activity is to make the students know their classmates and to show that we are all different but equal at the same time.
This activity is presented as a chair game . The group must consist of 10 to 12 children.
First, the students, seated on the chairs forming a circle, must mention something which is especially characteristic of them. If someone else in the group shares this characteristic, he or she has to jump up and say "Me too!". Then, he/she must sit on the lap of whoever said this feature.
In the second round, we remove one chair and bring a student to the centre of the circle. This time, the student has to say things he/she believes that he/she shares with others. If others in the group share the mentioned feature, they must exchange their chairs. At that moment, the student standing in the center must take advantage of this exchange and try to sit down. The person who remains standing will restart the game.
Finally, we propose a discussion about the differences that we find as well as the general characteristics of the group and human beings.

Approach: Intercultural

Type of material: xxxxxx

Source:
Direction de la Jeunesse et du Sport, Conseil de l’Europe. Activity from the Kit pédagogique Tous différentS-tous égaux (2nd edition).
http://eycb.coe.int/edupack/fr_47.html
Use this link if you want to link directly to this teaching material: https://carap.ecml.at/Materials/id/17791

 

2 ARTEN VON KRITERIEN:

Die REPA Deskriptoren



Andere Eigenschaften der Materialien

 

Zuallererst erhalten Sie eine Liste der Materialien,
die zu Ihrer Suche passen.
In der Detailansicht ("view details") finden Sie detailierte Informationen zu diesem Unterrichtsmaterial sowie einen Link für den Download.